مشخصات جكهاي ليدر موتور پروتكو و فراز

مشخصات جكهاي ليدر موتور پروتكو و فراز

جک موتور پروتكو و فراز

  • جک موتور پروتكو و فراز قابليت نصب بر روي انواع درب هاي كشويي ، دو لنگه ، تك لنگه و ……. 
  • مجهز به نمايشگر ، جهت كليه دستورالعملها و اخطارهاي سيستم   .
  • قابليت نصب قفل الكترونيكي بر روي درب با استفاده از كارت رابط ( MEL ). 
  • امكان برنامه ريزي دكمه هاي ريموت در سه مد معمولي ، تك لنگه اي وStop   .
نوع جك A  طول جك بسته A 1  طول جك باز 
  LEADER 3 TI 665 mm  965 mm
  LEADER 4 TI  765 mm  1165 mm
  LEADER 5 TI  865 mm  1365 mm
 FARAZ 4 M/P 630 mm 1055 mm
 FARAZ 4 M/P 730 mm 1255 mm
مشخصات فنی
تغذیه230V AC – 50HZ
قدرت موتور280 W
جریان مصرفی1.7A – 1.2A
محدوده دمایی کار+80 – 35-
نیروی وارده فشاری2800 N
خازن راه اندازی8UF- AC
وزن جک4.6 – 5 Kg
زمان کارکرد بازو16-27 Sec
سرعت کارکرد1400 G/mIN

معرفی انواع جک ها

این مجموعه دربازکن شامل یک جفت قدرتمند با موتور کم صدا می باشد. اندازه حرکت جک ها بر اساس به نوع به قرار ذیل می باشد:

  • امكان برنامه ريزي هر كدام از جكها به صورت جداگانه
  • داراي خروجي براي كنترل روشنايي و غيره (در مركز Q60/1A) 

متعلقات و لوازم جانبي  يك سيستم كامل 

  1. يك جفت جك همراه با قفل خلاص كن 
  2. تكيه گاههاي ابتدا و انتهاي دو بازو بهمراه پيچهاي آلن و محورهاي استوانه اي آنها 

تكيه گاهها در دو نوع S1 و S3 مي باشند كه نوع S1( sx ) جهت ابتداي بازوي چپ و نوع S1( dx ) جهت ابتداي بازوي راست مورد استفاده قرار مي گيرد   .

نوع S3 جهت انتهای دو بازو مورد استفاده قرار میگیرد.

3. دوعدد ریموت کنترل

ریموت کنترل که پس از شناسانده شدن به مرکز جهت فرمان دادن به صورت رادیویی از راه دور مورد استفاده قرار می گیرند .هر دو دکمه دلخواه قابل برنامه ریزی به صورت ذیل می باشد:

الف. دو لنگه اي 

ب .تك لنگه اي ( پياده رو ،)

ج.  STOP  

4) دو عدد خازن راه انداز 

5. یک جفت چشم الکترونیک گیرنده و فرستنده به همراه چهار عدد پیچ و رولپلاک چشم های الکترونیک جهت تشخیص موانع متحرکی که ممکن است در حین کارکرد موتور ها بین درب ها قرار گیرند به کار می روند که نوع عکس العمل جک ها و بستن اتصالات چشم ها دارد که دو مد باز و بسته می تواند باشد.چشم فرستنده TX و چشم گیر نده RX نام دارد که RX دارای کنتاکت باز(NO) می باشد.

6. یک عدد کلید سلکتور به همراه یک جفت یوئیچ (نصب / اختیاری)

جهت فرمان دستی به مرکز از کلید سلکتور استفاده می شود. این کلید در حالت معمولی باز است و برای فعال کردن آن باید آن را در سمت ساعتگرد با سوئیچ مربوطه چرخاند که به طورفنری به حالت اولیه باز می گردد و این عمل برای مرکز می فرستد که این پالس می تواند جهت START یا STOP جک ها به کار رود.

7. زیر قاب و روقاب به همراه مرکز کنترل (Q60) و ترانس مربوطI

مرکزQ60 مغز اصلی فرمان دهنده سیستم می باشد که عملکرد را می توان توسط چهار دکمه A , B ,C ,D کهدر سمت چپ آن تعبیه شده برنامه ریزی نمود .پیغام های مختلف آن به وسیله دو نمایشگر نمایش داده می شود.


هر موتور داراي يك خازن 8 ميكروفاراد  AC   مي باشد كه جهت راه اندازي موتورها استفاده   ميشود   .

8. يك عدد لامپ چشمك زن (  نصب  اختياري ) 

لامپ چشمك زن يا فلاشر جهت آگاهي كاربران از فعال يا غير فعال بودن سيستم از داخل يا خارج ساختمان بكار مي رود اين لامپ معمولا روي چهارچوب درب نصب مي گردد تا از دو طرف قابل ديدن باشد. نوع ديگري از اين لامپ چشمك زن، جهت افزايش برد ريموت ها  ،داراي آنتن مي باشد  .

نحوه انتخاب نوع جك متناسب با درب 

جك مورد نياز برحسب طول و وزن درب (با توجه به جدول و نمودار زير) انتخاب مي شود. حتي الامكان بايد نوع جك در صورت نداشتن محدوديت مكاني بزرگتر انتخاب گردد، چرا كه هر چه جك بزرگتر باشد قدرت كمتري جهت باز نمودن درب مصرف و طول عمر موتورها بيشتر مي شود   .

 LEADER 3    TI  2.00 m
  LEADER 4    TI  2.75 m
 FARAZ 4M/P  2.75 m
  LEADER 5    TI  3.50 m
 FARAZ 5M/P  3.50 m

راهنماي نصب فيزيكي و مكانيكي  

همانگونه كه در شكل زير ديده مي شود ابتداي جك ها بر روي ستون كناري درب (1) حتي الامكان وسط دو لولا و انتهاي جك ها به  مكاني كه درب، در آن قسمت چارچوب داشته باشد، حتي الامقدور نزديك به ابتداي درب، نصب مي گردد. چراغ چشمك زن (6) و آنتن (4) نيز در صورت نياز در بالاي چارچوب نصب مي گردد  .

نصب مكانيكي جك ها  

در صورتيكه بخواهيم جك ها بدرستي كار كنند و طول عمر موتورها و خود مركز بيشتر شود بايستي جك ها طوري نصب گردند كه حداقل فشار به آنها آمده و حداكثر بهره وري را داشته باشند. براي نصب جك بايد دو نقطه انتخاب شود، انتخاب محل نصب جك بر روي چارچوب يا ديوار و بر روي لنگه درب  .

جهت پیدا کردن محل تقریبی تکیه گاه ها در را کاملا ببندید و جک را کاملاً باز کنید سپس حدود ۵۰ میلیمتر چک‌ها را برای رگلاژ های بعدی داخل ببرید تکیه‌گاه را در زبانه های ابتدایی و انتهایی جک وارد کرده و پیچ کنید در حالیکه کاملاً با سطح افق تراز است محل تقریبی تکیه گاه ها را روی درب و ستون کناری آن مشخص کنید.

نحوه محاسبه محل نصب تکیه گاه ها روی ستون کنار درب برای انواع جک ها

روی شکل زیرموارد زیر را در نظر داشته باشید:

A: فاصله بین مرکز لولای درب تا مرکز جای چرخش ابتدای بازوروی تکیه گاه

B:فاصله بین مرکز لولای درب تا مرکز جای چرخش ابتدای بازی روی تکیه گاه

C: فاصله مرکز لولای درب تا کف پایه نگهدارنده ابتدای بازو

جك مدل LEADER 3  TI 

در اين مدل، براي باز شدن جك تا حد اكثر زاويه با شرط D>=0، بايد سعي كنيد حتي الامكان A+B = 300  و A=B شود. اگر D = 0 باشد، حداكثر زاويه باز شدن در 021 درجه خواهد بود. بايد سعي كنيد تا حد امكان مقدار D را به صفر برسانيد در غير اين صورت هرچه D بزرگتر شود زاويه باز شدن كمتر خواهد شد   .

در این مدل برای باز شدن جک تا حداکثر زاویه با شرط

در ادامه  چند مثال براي D هاي مختلف آورده شده است. فاصله بين تكيه گاه و ديوار توسط فلز يا پروفيل پر مي شود  .

  جك مدل FARAZ 4M/P و LEADER 4 TI 

در اين مدل، براي باز شدن جك تا حد اكثر زاويه با شرط D>=0، بايد سعي كنيد حتي الامكان  A=B و A+B = 400 شود.

 جك مدل FARAZ 5M/P و LEADER 5 TI 

در اين مدل، براي باز شدن جك تا حد اكثر زاويه با شرط D>=0، بايد سعي كنيد حتي الامكان شود A=B و A+B = 500

موتور

نكات نصب  

1) وقتي درب ها بسته است، جك باز مي شود و وقتي درب باز مي شود، جك بسته مي شود  .

جهت جلوگيري از باز يا بسته شدن بيش از حد درب، بايد از استوپرهاي محكمي در نقاطي كه با حرف B مشخص شده است، روي زمين يا چار چوب،  استفاده شود. اگر مدت زمان باز و بسته شدن درب به هر دليلي تغيير نمايد، اين استوپرها مانع از وارد آمدن فشار مضاعف به درب و يا جك مي شود  .

2. فاصله تکیه گاه S1 ازلبه کناری دیوار باید 30mm باشد.

3. در مواردی که دیوار مانند محیط هاشور خورده باشد،باید فاصله E حتما بیشتر از اندازه قطر موتور و سوئیچ دستی پشت آن باشد. برای گیر نکردن متعلقات به دیوار فاصله E باید بزرگتر از A+100 باشد.

 راهنماي سيم بندي مركز كنترل و متعلقات 

فیوز های مقاومتی F4 و F5 در صورتی که اتصالی در مدار رخ می‌دهد می‌توانند خودشان را بعد از چند ثانیه بازسازی کنند درصورتیکه اتصالی باعث قطع F4 یا F5 گردد، شما باید برق سیستم را خاموش کرده ترمینال ها ی M2A و M2B را از سوکت خارج کرده و بعد از چند ثانیه در حالی که مطمئن هستید اتصال مدار را رفع کرده اید دوباره برق سیستم روشن کنید فیوزبطور اتوماتیک به حالت اولیه باز خواهند گشت.

اتصال موتورها به مراکز

جک ها بصورت چپ و راست می باشند که جک سمت راست درب لنگه راست و جک سمت چپ به لنگه سمت چپ در متصل می‌شود اگر موتور چپ را M1 وموتور راست را M2 نامگذاری کنیم سیم بندی موتور مطابق شکل میباشد.

اگر موتور را بگونه اي قرار دهيد كه برآمدگي موتور جك در مدل ليدر رو به بالا و در مدل فراز رو پايين، سوئيچ آن ديده شود و بازوي جك به طرف چپ باز شود، اين موتور را موتور چپ ناميده مي شود( M1). اين موتور روي لنگه اي از درب كه ابتدا باز مي شود بايد نصب گردد. و اگر در همين شرايط بازوي جك به طرف راست باز شود، اين موتور را موتور راست ناميده مي شود( M2). 

توجه:  سیم سبز- زرد موتور ها جهت محافظت از برق گرفتگی می باشد که در صورت نیاز باید به یکی از کانکتورها A یا B یا C (CON10-CON11-CON12)روی برد مرکز وصل کرد در کل اگر متوجه شدید حرکت موتورها بر خلاف جهت که باید حرکت می کند. کافیست جای سیم های سیاه و قهوه را عوض کنید تا سمت حرکت بازو عوض شود.

اتصال فتوسلها (چشم الکترونیک ) به مرکز

درون چشم ها جمپری جهت تغییر تغذیه به 12V یا 24V وجود دارد که باید آن را روی ۲۴ ولت قرار دهید باید گرد و غبار بیش از حد محیط یا فاصله زیاد مانع از کارکرد صحیح چشم‌ها شود با برداشتن جمپرJ1 روی چشمی گیرنده می توان محدوده دید چشم ها را بالا برد.

فتوسلها مي توانند در دو مد بسته و باز سيم بندي شوند، كه مد بسته كاربرد بيشتري دارد  .در مد باز با هر بار ديدن مانع، توقف در كاركرد پيش مي آيد اما در مد بسته در حالت بستن شدن درها، با ديدن مانع بلافاصله درها باز شده و توقفي نخواهند داشت  .

سيم بندي چشمها در مد بسته  :

براي استفاده از اين حالت بايد يك جمپر نيز از 4 به 9 متصل نمائيد  .

سیم بندی چشم ها در مد باز:

برای استفاده این حالت باید یک جمپر نیزاز 3 به 9 متصل نمایید.

اگر نمي خواهيد چشمي به مدار بسته شود ، بايد براي مد بسته دو جمپر 3 به 8  و 4 به 9  زده شود و براي مد باز هم دو جمپر 3 به 9 و 4 به 8 زده شود و در هر دو مد پارامتر P8 بايد بصورت no تنظيم شود .جهت غير فعال كردن موقت چشمي ها ميتوانيد اتصال آنها را از ترمينال 01 قطع كرده و بين 3 و4 جمپر بزنيد  .

طريقه بستن كليد سلكتور و لامپ چشمك زن به مركز   

سيمهاي لامپ چشمك زن به شماره هاي 11 و 21 و كانكتور NO كليد سلكتور به شماره هاي 1 و 8 وصل مي گردند   .

توجه:  كليد سلكتور در شكل زير  فقط جهت فرمان به جك در مد دو لنگه اي و Stop مي باشد و چنانچه بخواهيد از  مد تك لنگه اي ( پياده رو ) و Stop  نيز استفاده كنيد بايد آن را بين شماره هاي 7 و 8 سيم بندي نماييد  .

اتصال کلید ایمنیSTOP :

برای نصب کلید STOP اضطراری – ایمنی کلی در حالت معمولی بسته (NC)بین پایه های ۲ و ۸ وصل نمایید .

مهم: چنانچه کلید اضطراری استفاده نموده اید باید حتماً ترمینالهای ۲و۸ را با یک دیگر متصل کنید.

استفاده از پروژه کنترل رله خارجی
از این خروجی می‌توانید برای کاربردهای متفاوتی از قبیل کنترل روشنایی پارکینگ و غیر استفاده نمایید به مدت ۱۵ ثانیه فعال می‌شود نحوه بسته شدن رله خارجی به این خروجی در شکل نمایش داده شده است.

راهنماي نصب قفل الكترونيكي بر روي درب  

قفل الكترونيكي از طريق كارت اضافي Module  Electro Lock ) MEL ) تغذيه و فرمان ميگيرد ،كه اين كارت توسط كانكتور مربوطه به قسمت CN روي برد مركز وصل مي شود  .چنانچه بخواهيد از قفل برقي براي درب ها استفاده كنيد بايد توجه داشته باشيد كه قفل روي لنگه اي از درب نصب گردد كه اول باز مي شود   .

برای استفاده از قفل الکترونیکی لازم است که پارامترهای P0 و P1 به SI تغییر کند و پارامتر tc نیز جهت تنظیم زمان ضربه نهایی تعیین گردد.

در صورت استفاده از کارت MEL و انجام تغییر پارامترهای مربوط به آن در پایان هر بار کارکرد جک ها بعد از کاهش یافتن سرعت موتور ها و بسته شدن کامل تعرفه ها دوباره برای مدت زمان مربوط به پارامترtc به کار با سرعت معمولی می دهند . در حقیقت این کار جهت فشار نهایی به درب ها برای بستن قفل فنری آن می‌باشد.

در هنگام جازدن کارت MELهستند تغذیه مرکز را قطع کرده و آن را خاموش نمایید .

کارت MEL روی برد قرار دهید که کانکتور قفل به سمت بالای برد و خازن به سمت پایین قرار گیرد.

اتصالON- OFF  صنعتي به مركز 

جهت ازدياد تعداد ريموت هاي هم كد در مركزهاي Q60/A مي توان از مجموعه ON- OFF مدل CL-120A سيماران استفاده نمود. مركزهاي Q60/1A نيازي به اين مجموعه ندارند  .

جهت ازدياد تعداد ريموت هاي هم كد در مركزهاي Q60/A مي توان از مجموعه ON- OFF مدل CL-120A سيماران استفاده نمود. مركزهاي Q60/1A نيازي به اين مجموعه ندارند  .

جهت نصب، پس از تنظيم ديپ سوئيچهاي مركز در مد فشاري ( طبق شكل) سيمهاي قرمز و مشكي را به ترانس تغذيه متصل كنيد، سپس سيم مشترك و سيم NO يكي از كانالها (سبز- صورتي، بنفش- قهوه اي يا آبي- زرد) را به ترمينال 1 و 8 ( موازي با كليد سلكتور ) متصل نماييد  .

مركز كنترل و برنامه ريزي آن 

مركز چند كاره Q60A قابل نصب بر روي درب هاي كشويي، دو لنگه و تك لنگه مي باشد و مي توان توسط چهار دكمه C ، B ، A و D مدت، قدرت و نحوه عملكرد جك ها را بنابر نياز برنامه ريزي نمود   .

اين مركز داراي نمايشگري 7– Seg مي باشد كه پيامهاي خطا ، مقادير متغيرها و خود متغيرهاي منوها را نشان مي دهند. دو دكمه A و B بترتيب جهت رفتن به منوها و زير منوها استفاده مي شود و دو دكمه C و D بترتيب جهت زياد كردن و كم كردن يا جهت تاييد و منتفي كردن موضوعات مختلف منوها بكار ميروند   .

 تعريف منوها ، متغيرها و نحوه تغيير مقادير متغيرها و نحوه عملكرد هر كدام  

دكمه A : دكمه تعويض كلي منوها ، كه با هر بار فشار دادن دكمه چهار زير گزينه داخلي نمايش داده ميشود   .

1- —

2-PA

3-RA

4- DE

5- AS

1 . منوي ((  –))    

حالت كاركرد معمولي و بدون عيب و نقص مركز را نشان مي دهد و در اين حالت، مركز، آماده دريافت فرمان مي باشد. اگر در منوهاي ديگري هم باشيد و تا مدتي طولاني دست به هيچ دكمه اي نزنيد، دستگاه بطور اتوماتيك روي اين گزينه باز خواهد گشت  .

  2- منوی   ( PARAMETERS ) « PA »

منوي اصلي تغيير متغيرها داراي 22 زير منو مي باشد. جهت رفتن به زير منو پس از فشردن دكمه A و رسيدن به منوي PA ، دكمه B را فشار دهيد. با هر بار فشردن دكمه B نام يكي از 22 زير منو و بلافاصله پس از 1 ثانيه مقدار آن نمايش داده شده و نمايشگر تا مدتي روي آن ثابت مي ماند كه در اين مدت كاربر مي تواند از دكمه C جهت افزايش مقدار يا تاييد ( SI ) و از دكمه D جهت كاهش مقدار يا منتفي كردن موضوع ( no ) استفاده كند.

در هنگام برنامه ريزي توجه كنيد كه هنگام كاهش n1 و r1، n2 و r2 را هم كاهش دهيد تا جاييكه حداكثر r1 و r2 ،  2 واحد كمتر از n1 و n2 گردد.   

3. منوی  ( Radio) « rA »

ريموتهاي پروتكو داراي سه دكمه هستند كه هر كدام مي توانند به دلخواه جهت هر يك از سه كار ((دولنگه اي )) ، ” تك لنگه اي ( پياده رو ) ” و ” STOP ” استفاده گردند . اين ريموتها بايد در ابتدا به مركز شناسانده شوند. براي اين عمل از منوي » rA « و زير منوهاي آن استفاده مي كنيم   .

              

 4. منوي(Default) «dE »

براي انتخاب هر يك از مقادير كارخانه اي فوق براي بارگذاري در حافظه روي آن گزينه رفته و كليدC  را تا زمان بگوش رسيدن صداي دو تقه رله ها كه پايان موفقيت آميز بارگذاري را تاييد مي كند، فشرده نگه داريد. مثلابراي جك هاي بازويي با يد زير گزينه ” rP ” را انتخاب كنيد  .

5 . منوي ” AS ”   

اين منو جهت برنامه ريزي جك يا جكها بصورت بخش بخش و با نگاه كردن به نحوه كاركرد آنها بكار مي رود و به ترتيب زير است:  

الف) براي برنامه ريزي دربهاي يك موتوره: 

  1. دكمه A  را چند بار بزنيد تا AS را نشان دهد  .
  2. دكمه B  را چند بار بزنيد تا 1n را نشان دهد  .
  3. يك پالس Start بدهيد. موتور شروع بكار كرده و نمايشگر n1 را نشان مي دهند  .
  4. وقتي كه موتور 09 درصد راه خود را طي كرد، پالس Start دوم را بدهيد. سرعت موتور بصورت كاهش يافته در آمده و نمايشگرها r1 را نشان مي دهند  .
  5. . با دادن پالس سوم موتور متوقف مي شود. در اين لحظه تايمر داخلي شروع به محاسبه اختلاف زماني باز و بسته شدن اتوماتيــك مي كند و نمايشـگرها tp را نشان مي دهند و سپس شروع به شمارش ثانيه ها مي كنند   .
  6. پالس پنجم را هر زمان كه بدهيد محاسبه اين زمان متوقف شده و موتور شروع به بستن درب مي نمايد  .
  7. هنگاميكه سيكل بستن درب بطور اتوماتيك تكميل شد، ديگر احتياجي به پالس Start بعدي نيست و مركز بطور اتوماتيك در جاي اوليه شروع حركت، متوقف مي شود و تمامي زمانهايي كه شما با پالسهاي مختلف به آن داده ايد، در حافظه خود ذخيره كرده و به حالت عادي كاركرد مركز مي رود  .

ب) براي برنامه ريزي دربهاي دو موتوره  :

  1. دكمه A  را چند بار بزنيد تا AS را نشان دهد  .
  2. دكمه B  را چند بار بزنيد تا 2n را نشان دهد  .
  3. يك پالس Start بدهيد . موتور يك شروع بكار كرده و نمايشگرها n1 را نشان مي دهند  .
  4. صبر كنيد تا موتور يك، حدود 09 درصد راه خود را طي كند ، سپس پالس Start دوم را بدهيد و  سرعت موتور يك بصورت كاهش يافته در آمده و نمايشگرها r1 را نشان مي دهند  .
  5. وقتي باز شدن درب مربوط به موتور يك تكميل شد، پالس سوم باعث توقف موتور يك و بلافاصله شروع بكار موتور دو مي شود. در اين حالت نمايشگرها ،n2 را نمايش مي دهند    .
  6. بعد از طي 09 درصد از مسير موتور دوم ، پالس چهارم سرعت آن را كاهش داده و نمايشگرها r2 را نمايش مي دهند  .
  7. پالس پنجم باعث توقف كامل موتور دوم و شروع به محاسبه اختلاف زماني باز و بسته شدن اتوماتيك دو لنگه توسط تايمر داخلي مي شود و نمايشـگرها tp را نشان مي دهند و سپس شـروع به شمارش ثانيه ها مي كنند   .
  8. پالس آخر را هر زمان كه بدهيد محاسبه اين زمان متوقف شده و موتورها يكي پس از ديگري بطور اتوماتيك شروع به بستن درب كرده و در جاي اوليه شروع حركت متوقف ميشوند و تمامي زمانهايي كه شما با پالسهاي مختلف به آن داده ايد، در حافظه خود ذخيره كرده و به حالت عادي كاركرد مركز مي رود  .

نکته:تنظيمات منوي AS در حافظه ذخيره نمي شوند و با قطع برق از بين ميروند. بنابراين از اين منو جهت برنامه ريزي استفاده نكنيد  .

پيامهاي خطاي مركز  

مركز كنترل Q60A در صورت بروز مشكل يا خطايي در كل سيستم يا سيم بندي آن، قبل از شروع به كار، آنها را تست كرده و كاربر را از وجود خطا مطلع مي نمايد. پيامهاي متداول سيستم به قرار زير است .

كار با مركز پس از برنامه ريزي و نصب 

در ابتدا قبل از روشن كردن سيستم بايد از وجود و سالم بودن فيوز F1= 5A و  فيوزهاي F3=F2=1.6A مطمئن شويد. سپس اطمينان پيدا كنيد كه سيمهاي سياه رنگ ترانس به قسمت

230V از مركز و سيمهاي قرمز به قسمت 24VDC، مركز اتصال دارد. سپس اتصالات و سيمها را چك كنيد و در صورت صحيح بودن اتصالات، سيستم را روشن كنيد كه در صورت نداشتن هيچگونه خطايي بايد »  ـ ـ « را نمايش دهد. در صورت بروز اشكال و پيغامهاي خطا ابتدا سيستم را خاموش كرده و بعد از رفع اشكال دوباره مركز را روشن كنيد. برنامه ريزي سيستم را به دلخواه خود و بنا بر احتياجات خود انجام دهيد سپس ريموتها را به سيستم بشناسانيد و باز و بسته شدن جك ها را امتحان كنيد و در صورت برآورده نشدن احتياجات، دوباره مركز را برنامه ريزي كنيد و از خاطر نبريد كه در

پايان انجام تغييرات در منوي » PA « با SI كردن زير منوي » SU « آنها را در حافظه دستگاه ذخيره نماييد. در صورت بهم ريختن مقادير متغيهرا مي توانيد همان طور كه قبلاقبلاً هم توضيح داده شده، با رفتن به منوي » dE « و انتخاب زير منوي » rP « و فشردن كليد تاييدي C مقادير اوليه كارخانه اي جك هاي بازويي LEADER را روي متغيرها بارگذاري نماييد كه پايان موفقيت آميز اين عمل با دو صداي تقه رله ها همراه است. سپس مركز بطور اتوماتيك به حالت » ـ  ـ « مي رود  .

بخاطر داشته باشيد كه تا خاموش نشدن لامپ چشمك زن، هر فرماني ادامه فرمان قبل به شمار ميĤيد و براي دادن فرمان جديد بايد تا خاموش شدن كامل لامپ چشمك زن صبر كنيد و اگر در وسط كار ،جكها از تنظيم اوليه خارج شدند، مي توانيد با بيرون كشيدن زبانه موتورها، آنها را بطور دستي سر جاي دلخواه تنظيم نماييد  .

نكته مهم: هميشه بخاطر داشته باشيد چه در مد اتوماتيك و چه در مد نيمه اتوماتيك تا نرسيدن جك ها به مكان اوليه شروع كاركرد خود، هر فرماني كه مي دهيد، در ادامه فرمان اوليه شما مي باشد يعني اگر كار را با دكمه تك لنگه اي ريموت ( Pd ) شروع كرده باشيد، در ادامه تا نرسيدن جك ها به مكان اوليه، فشردن دكمه Pd ( تك لنگه اي ) يا tc ( دولنگه اي ) به معناي ادامه كار با همان تك لنگه خواهد بود و همينطور اگر كار با دكمه tc شروع شده باشد ادامه كار با دولنگه خواهد بود   .

نحوه عملكرد سيستم در مد تمام اتوماتيك    

در صورتيكه زير منوي » P3 « را از منوي » PA « بصورت SI ست كنيد (كه از ابتدا به اينصورت در كارخانه ست شده ) مد عملكردي جك ها بصورت تمام اتوماتيك مي شود يعني با يك پالس استارت ،جكها بسته شده ( دربها  باز ) و پس از توقف كوتاهي خود به خود ( در صورت نبودن مانعي بين چشمها يا ندادن فرمان جديدي به سيستم  ) جكها باز ( دربها بسته) مي شوند  .

 62 

توجه: 

  1. با زدن كليد CP ريموت( STOP) ، جك ها متوقف شده و با زدن كليد Pd يا tc روي ريموت، به كار خود ادامه ميدهند  .
  2. با زدن كليد Pd يا tc روي ريموت، اگر دربها در حال بسته شدن باشند، باز مي شوند و اگر دربها در حال باز شدن باشند، متوقف ميشوند و با زدن كليدهاي فوق براي بار دوم بسته ميشوند  .
  3. اگر مانع جلوی چشم ها بیاید پیغام تی یا تیزی داده شده و درب ها باز می شوند


نحوه عملکرد سیستم در مد نیمه اتوماتیک:

در صورتی که زیر منوی P3 را از منویPA به صورت NO ست کنید به عملکردی جک ها به صورت نیمه اتوماتیک می شود یعنی با یک پالس استارت بسته شده و بسته می مانند تا فرمان بعدی داده شود.
توجه:
1- با دادن هر کدام از کلید های ریموت جک ها متوقف شده و با زدن کلید Pd و tc روی ریموت برعکس حالت فعلی به کار خود ادامه می‌دهند.

2- اگر مانعی جلوی چشم ها بیاید پیغام tA یا tC داده شده و درها باز میشوند.

نحوه کدگذاری ریموت های Self Learning (hit)

یکی از برتری های ریموت های فابریک پروتکوقابلیت کپی کردن آنها از روی هم میباشد جهت کددهی دکمه های B و C ریموت گیرنده را همزمان چند ثانیه فشار دهید، تا R_LEDچشمک زن قرمز شود دوریموت را پشت به پشت قرار دهید و دکمه های متناظر را روی ریموت فرستنده و گیرنده فشار دهید. اگرR_LED و L_LED به صورت چشمک زن سبز و قرمز در آیند کددهی با موفقیت انجام شده است.

راهنماي عيب يابي و تعميرات الكترونيكي و مكانيكي 

  1. موتور كار نمي كند
    • يكي از سيمهاي متصل به برق از داخل قطع است  
  2. موتورها به شدت داغ مي شوند
  3. موتورها با صدای بلند کار می‌کنند
    1. بلبرینگ های داخلی خود یا از فرم اصلی خود خارج شده اند
    1. بدنه روتور و استاتور با هم اصطکاک دارند
    2. روتوردرست در جای خود قرار نگرفته و بدنه محکم نیستند
  4. موتور درجا کار می‌کند
    1. کلید خلاص کن بیرون است
    2. محور کلید خلاص نشده است
    3. سیستم انتقال قدرت گیربکس پیستون هرز شده است
  5. کلید درون قفل گیر کرده است
    1. محور کلید خلاص کن خم شده است

نحوه اطمینان یافتن اط سالم بودن موتورها

  1. مولتي متررا در مد  اهم قرار داده و سيمهاي موتور را نسبت به سيم مشترك (خاكستري) اندازه گيري نماييد. اين مقدار بايد بين 07 تا 09 اهم باشد. مقادير صفر يا خيلي بالاتر نشان دهنده خرابي سيم پيچ موتور مي باشد  .
  2. دو سيم خازن را به سيمهاي قهوه اي و سياه موتور وصل نماييد . سيم  خاكستري را يكبار همراه سيم قهوه اي به 220V برق شهر وصل كنيد و بار ديگر به همراه سيم سياه. هر بار بايد موتور در يك جهت شروع به گردش نمايد  .

1- باز نمودن بازو

توسط دو نیمه استوانه مجهز به فوم پلاستیکی بازوی جک را مطابق شکل محکم کنید

ابزار جهت باز نمودن موتور از بازو

ابزار را مطابق شکل روبرو در انتهای شاخه موتور قرار دهید

جهت باز نمودن دسته افزارعکس چرخش عقربه‌های ساعت بچرخانید

مربوط به اتصال گیربکس موتور و میله مارپیچ را باز نمایید تا موتور از بازو کاملا جدا گردد

2- باز نمودن چرخ دنده (  گيربكس  : ) 

ابزار جهت باز نمودن چرخ دنده

تیغه فلزی را در چاک انتهای موتور قرار داده و آن را به گیره محکم نمایید

دوزائده ابزار موردنظردرداخل سر موتور قرار دهید به نحوی که در دو سوراخ تعبیه شده قرار گیرد

نحوه قرار گرفتن ابزار در داخل گیربکس موتور

دسته ابزار را در جهت خلاف عقربه های ساعت بچرخانید تا گیربکس از موتور جدا گردد.

باضربه زدن توسط چکش پلاستیکی به بدنه موتور گیربکس کاملا از آن جدا می گردد.

باز نمودن سر بازوي leader : 

ابزار جهت باز نمودن سر بازو

مطابق شکل توسط دو نیم استوانه بگیره محکم نمایید و دسته ابزار و در جهت خلاف عقربه های ساعت بچرخانید تا کاملاً از بازی جدا گردد

نحوه باز نمودن سر از بازو


ابتدا رزوه های سرباز را با چسب مخصوص آغشته و سپس مراحل باز نمودن را به حالت برعکس تکرار نمایید

4- نحوه در آوردن بلبرینگ ها از انتهای پوسته موتور

ابتدا میله لبه را در انتهای پوست قرار دارد به نحوی که به لبه داخلی بلبرینگی کند سپس با چکش پلاستیکی به لبه پوسته ضربه وارد نمایید تا بلبرینگ از انتهای پوسته جدا گردد.


نحوه جدا شدن بلبرینگ از انتهای پوسته موتور

5- نحوه در آوردن بلبرينگهاي سر و ته روتور 

ابزار مورد نظر جهت در آوردن بلبرینگ ها

روتور را به نحوی در داخل ابزار قرار دهید تا بلبرینگ در قسمت بالا قرار گیرد سپس با ضربه زدن به محور روتور بلبرینگ جدا می گردد

نحوه جدا کردن بلبرینگ ها از سر و ته روتر

6- نحوه جا زدن بلبرینگ ها سر موتور

بلبرینگ را روی روتور قرارد داده سپس با ابزار مورد نظر و پلاستیکی مطابق شکل در جایگاه‌ها محکم نمایید

7- نحوه باز نمودن پلاستیک سربازو

ابزار مورد نظر جهت باز نمودن

بازورا مطابق شکل درگیره محکم نمایید سپس با ابزار پلاستیک را باز نمایید.

نکاتی در جهت تامین نگهداری

1- آب بندی مرکز پرو تکو که هیچ رطوبتی در آن نفوذ نماید

2- گریس کاری پیستون و لقمان هر چند ماه یکبار

مشاور ، طراح ، تامین کننده و مجری انواع سیستم های اتوماسیون خانگی ، تجهیزات کنترل تردد ، خانه های هوشمند و حفاظت پیرامونی.

برای کسب اطلاعت بیش تر از مشاوران و کارشناسان رایگان ما استفاده کنید.
تلفن تماس : 44053033-021  

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

دربازکن وی تو اتوماتیک

G-bat

راهنمای A60- دیپ سوئیچ ها