مزایای درب اتوماتیک لولایی

مزایای درب اتوماتیک لولایی

درب اتوماتیک لولایی چه در خانه و چه در محل های تجاری به طور فزاینده ای به یک ضرورت تبدیل شده است. آنها راحتی بی نظیری را ارائه می دهند در حالی که مزایای بی شماری برای دسترسی آسانتر و سریع به اماکن خصوصی و تجاری فراهم می کنند.

درب اتوماتیک لولایی دارای مزایا و معایب خاص خود می باشد. از طریق این مقاله، ما قصد داریم برخی از این جوانب مثبت و منفی را بررسی کنیم تا بتوانید آگاهانه تصمیم بگیرید.

مزایای درب اتوماتیک لولایی

یکی از بهترین چیزها در مورد درب اتوماتیک لولایی این است که در انواع مختلفی از سبک ها، اشکال، رنگ ها و طرح ها ارائه می شود. این امر علاوه بر اینکه ظاهری فصیح و پیشرفته به اماکن مسکونی یا تجاری شما می بخشد بلکه به ارتقاء شهرت آن نیز کمک می کند.

درب اتوماتیک لولایی در سه تنظیمات اساسی چرخش، کشویی و تاشو وجود دارد، هنگام انتخاب درب های اتوماتیک، یک چیز مطمئناً مهم و ضروری می باشد، شما مجبور نیستید فرم درب اتوماتیک لولایی را فدای عملکرد آن کنید. علاوه بر این آنها در مواد سخت، مقاوم و با دوام مانند آلومینیوم، فولاد، فایبرگلاس و الوار موجود هستند که سبک منحصر به فرد هر خانه یا مشاغل را تقویت یا تحسین می کند.

مزایای درب اتوماتیک لولایی


*راحتی
مهمترین مزایایی که می‌توانیم برای درب اتوماتیک لولایی نام ببریم: راحتی و آسایش برای افراد به خصوص افراد ناتوان و سالمند، حرکتی بی صدا و سریع و روان، مناسب برای فضاهایی که محدودیت عرض دارند، قابلیت نصب آنها بر روی هرگونه درب لولایی، تنظیم سرعت باز و بسته شدن آن به میزان تردد افراد و یا فصول سال می‌باشد.درب اتوماتیک لولایی برای انجام کار خود نیازی به هیچ تلاش و نیروی انسانی در هنگام باز کردن درب دستی نسبتاً سنگین ندارد این امر به دور از تلاش و تشدید کمک می کند.

علاوه بر این، از آنجا که کار این درب ها نیازی به استفاده از دست ندارد، دسترسی بی نظیری را برای افراد مسن، معلول و کودکان فراهم می کند. علاوه بر این ، آنها برای افرادی که بسته های سنگین، چمدان یا کودکان حمل می کنند مفید هستند. درب اتوماتیک لولایی این امکان را به شما می دهند که در صورت قطعی برق درب را نیز به صورت دستی باز و بسته کنید.

*صرفه‌جویی در زمان

یکی دیگر از مزایای درب توماتیک لولایی ، صرفه‌جویی در زمان می‌باشد که دیگرزمان اضافی برای باز و بسته نمودن درب نمی‌گذرد و روند باز و بسته شدن سریع صورت می گیرد .

درب اتوماتیک لولایی را با اندازه‌ها و طرح‌های شیک و امروزی، می‌توان بر روی ورودی تمامی ساختمان‌ها، شرکت‌ها و … نصب نمود. این گونه درب‌ها دو نوع می‌باشند یکی از آنها یک لنگه است که درب به صورت نود درجه باز می‌شود و دیگری دو لنگه می‌باشد که دو لنگه درب به صورت همزمان باز می‌شوند.

*ایمنی و امنیت
درب اتوماتیک لولایی وقتی به طور منظم نصب و بازرسی می شوند، محیطی امن و راحت را برای همه فراهم می کنند. به موجب داشتن یک درب اتوماتیک، می توانید اطمینان داشته باشید که درب شما به درستی بسته شده است بنابراین از دارایی های شما در برابر مزاحمان بالقوه محافظت می کند.

این همچنین بدان معنی است که برای جلوگیری از ورود سارقان به محل کار شما نیازی به قفل اضافی یا سیستم امنیتی ندارید. همچنین می توان با کمک یک کد از داخل ملک یا یک کنترل از راه دور از خارج، به درب ها دسترسی پیدا کرد. علاوه بر این، درب اتوماتیک لولایی مطابق با بالاترین استانداردها برای کیفیت و ایمنی ساخته می شوند و حداقل نیازهای نگهداری را تضمین می کنند، بنابراین داشتن، استفاده و نگهداری آنها بسیار آسان است.


*کارایی

درب اتوماتیک لولایی در بخش صنعت کاربرد فراوان دارد. برای نمونه یکی از کاربردهای بسیار پر اهمیت این نوع درب‌ها در فضاهایی که نیاز به امنیت هرچه بیشتر وجود دارد. مثلاً ساختمان‌هایی که از نظر نظامی بسیار ارزشمند هستند، نیروگاه‌های انرژی اتمی و…

مزایای درب اتوماتیک لولایی

در این گونه بناها ، طراحان و سرمایه‌گذاران ساختمانی بایستی اولین چیزی که به ذهنشان می‌رسد استفاده کردن درب اتوماتیک لولایی باشد. زیرا از لحاظ امنیت حرف اول را در میان دیگر درب‌های موجود در بازار می‌زنند.

کارایی دیگر درب اتوماتیک لولایی نقش آن‌ها در فرایندهای صنعتی است. از جمله فرایندهای صنعتی، کارخانه‌ها، سوله‌ها و انبارها ، انواع مناطق آزمایشگاهی و مناطقی از این دست هستند. در جهت افزایش بهره‌وری و پیشگیری از ازبین رفتن منابع انرژی ، پیشنهاد همگان بر این است که در کارخانجات و سوله‌های صنعتی و همین طور در پالایشگاه‌های سوخت و نیروگاه‌ها و همین طور هر جایی که از وسایل نقلیه بزرگ و غول‌پیکر استفاده می‌شود، درب‌های اتوماتیک لولایی استفاده گردد.

به منظور افزایش رفاه کاربران، طراحان داخلی صنعت ساختمان، به کاربران پیشنهاد می‌دهند که در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و همین طور در هتل‌ها و مهمان‌پذیرها و یا شهربازی‌ها و کلاً هر گونه اماکن تفریحی و سیاحتی، از درب اتوماتیک لولایی استفاده شود.

مزایای درب اتوماتیک لولایی


اطمینان از ایمنی مطلوب

درب اتوماتیک لولایی یک انتخاب مطمئن است زیرا که خطر صدمه یا آسیب محدود است. از آنجا که درب ها باز می شوند فرصت کمی برای گیر یا گیر افتادن در درب برای کاربران وجود دارد و فناوری مانند سنسورهای ایمنی، باز شدن به موقع با فناوری ایمن تر و سنسورهای جانبی باعث افزایش ایمنی هر درب اتوماتیک کشویی می شود.

صرف نظر از نیاز خود، هر کسی می تواند از درب اتوماتیک لولایی برای ورود به ساختمان استفاده کند.

منظور از سنسورهای هوشمند این است که کسانی که به دسترسی غیرفعال نیاز دارند می توانند از طریق یکپارچه عبور کنند. همچنین درب اتوماتیک لولایی ورودی مناسب برای مسیرهای فرار هستند حسگرها اطمینان می دهند که هیچ مانعی برای افرادی که نیاز به عبور سریع از ورودی دارند وجود ندارد و در امکاناتی مانند بیمارستان ها می توان استانداردهای بالای بهداشتی را حفظ کرد زیرا ورود بدون تماس خطر انتشار میکروب ها را به حداقل می رساند.

درب اتوماتیک لولایی متناسب با نیاز ورودی های شما ساخته می شوند. اگر فضای محدود باشد می توان درب های کشویی را در درون دیوار ناپدید کرد و نیازهای مختلف حرارتی را با ویژگی هایی مانند شیشه عایق بندی شده، فناوری ناصافی و بسته شدن سنسور برآورده کرد.

بنابراین چه در بیمارستان، فروشگاه های مواد غذایی و خرده فروشی، هتل، اداره یا ساختمان های عمومی یا هر جای دیگر، دربهای کشویی اتوماتیک همیشه قابل تأمل است زیرا تقریباً برای هر محیطی می تواند مزایای زیادی به همراه داشته باشد.

مزایای درب اتوماتیک لولایی


معایب درب های اتوماتیک

روند نصب درب اتوماتیک لولایی نیاز به یک تکنسین حرفه ای دقیق و کارآمد دارد. آنها همچنین نیاز به نگهداری و معاینه منظم دارند تا عملکرد صحیح را تضمین کنند. این به این معنی است که هزینه ها با نصب پایان نمی یابد. در صورت نیاز به تعمیر، تعویض قطعات می تواند هزینه بر باشد. گاهی اوقات به دلیل خرابی برق، دروازه های الکتریکی دیگر کار نمی کنند و اما اگر درب اتوماتیک لولایی مناسبی را انتخاب کنید می توانید در صورت قطعی برق از خلاص کن استفاده کنید.


درب های اتوماتیک قطعاً در مقایسه با درب های دستی گران ترند. به دلیل وجود بسیاری از ویژگی های اتوماتیک، تهیه درب اتوماتیک می تواند هزینه بالایی داشته باشد و بودجه بالایی را الزامی می کند. علاوه بر این ، در مورد تعمیرات، آنها در مقایسه با دربهای سنتی نسبتاً گران ترند.

تمیز کردن


تمیز کردن درب اتوماتیک لولایی دشوارتر است زیرا برای جلوگیری از زنگ زدگی لازم است قطعات داخلی مانند فنر و پیچ و مهره را روغن کاری کنید. آنها همچنین نیاز به خدمات و بازرسی های مداوم دارند. در مورد درب های فلزی، ممکن است برای جلوگیری از زنگ زدگی به رنگ آمیزی و نگهداری دوره ای نیاز داشته باشند.

درب های اتوماتیک با قاب های چوبی می توانند به مرور زمان ناخوشایند به نظر برسند و مراقبت از آنها را بسیار دشوار می کند. در هر صورت هنگام انتخاب درب اتوماتیک برای ورودی های عابر پیاده، مهم است که آنها تمام نیازهای شما را برآورده کنند.

درب اتوماتیک لولایی برای مکانهای شلوغ و پرتردد بسیار مناسب هستند زیرا فضای شما باز زیادی را نمی خواهند. این امر باعث می شود آنها در تنظیماتی مانند فرودگاههایی که افراد در جهات مختلف به آنجا می روند یا مغازههایی که فضای محدودی دارند، انتخاب خوبی باشند. آنها همچنین به راحت نگه داشتن محیط کمک می کنند فناوری ناصافی ها را حفظ می کند و اطمینان از راحتی حتی در هوای بسیار بد و بادی را نیز تضمین می کند.

انواع گونه جک برای درب اتوماتیک لولایی:


۱- جک های الکترو مکانیکی:

این نوع جک بیش تر در ساختمان های مسکونی با تعداد طبقات کم کاربرد دارد. این گونه درب های اتوماتیک به وسیله چرخ دنده و نیروی مکانیکی فعالیت میکنند و در درب های با عرض کم ،سبک و با تردد کم به کار برده میشود.

۲- جک های هیدرولیکی:
این گونه جک که با فشار روغن کار می کند و بیشتر در ساختمان های مسکونی بزرگ و اماکن صنعتی و… کاربرد دارد و مناسب درب هایی است عریض ،سنگین و با تعداد تردد بسیار.

در درب های نوع هیدرولیکی در جهت امنیت بیشتر و جفت شدن لنگه ها بر روی هم از قفل برقی استفاده می شود.

موارد زیر از تفاوت های بین برند های مختلف جک پارکینگ هستند:

۱- استفاده از دو سرعت متفاوت در برد برخی از جک ها

۲- باز شوندگی در زوایای مختلف درب ها

۳- ولتاژ مصرفی ( ۲۲۰ یا ۰۲۴ ولت)

۴- جنس چرخ دنده ها ازنوع فولاد و یا پلاستیک

۵- نحوه خلاص شدن جک ها

۶- حمایت از باطری back up

۷- برد قابل انطباق با تمام سیستم های RF IDeas و سیستم های پلاک خوان و BMS ساختمان

۸-قرار دادن یک خروجی در جهت قفل برقی

۹- دارا بودن میکروسوییچ

۱۰-قرار دادن تایمر برای بستن خودکار درب هنگام عدم اجرا به وسیله ریموت کنترل

البرز صنعت مبنا مشاور ، طراح ، تامین کننده و مجری انواع سیستم های اتوماسیون خانگی ، تجهیزات کنترل تردد ، خانه های هوشمند و حفاظت پیرامونی

برای ارتباط با مشاورین و متخصصین با این شماره تماس حاصل فرمایید.

شماره تماس:44053033-021

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

دربازکن وی تو اتوماتیک

G-bat

راهنمای A60- دیپ سوئیچ ها